با سلام امروز می خوام طرز باز کردن فایلای رزیدنت اویل 4 و ویرایششون براتون بگم تا مثلا :

لباسها و اسلحه ها و صورت و .......... شخصیتها رو به دلخواهتون عوض کنید

یا جای شخصیتهای ada و Leon یا غیره رو با هم عوض کنید

البته برای تغییر لباس و چهره باید با برنامه های انیمیشن و سه بعدی مثل مایا یا تری دی مکس یا میلک شاپ آشنا باشید که البطه منم نیستم چون هر چی تو اینترنت گشتم کسی آموزش درست حسابیش نزاشته بود و قیمت کتابها و سیدیش هم که سر به فلک میزاره
با این حال من تونستم جای شخصیتها رو با هم عوض کنم و آهنگهای دلخواهم بردارم

بریم سر آموزش :
برای باز کردن و آنپک کردن فایلای dat نیاز به نرم افزار gca دارین و برای دیدن فایلای pmd بازی و تبدیل کردنشون نیاز به نرم افزار PMD Viewer دارین که می توانید از زیر دانلودش کنید :

[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را ببینند ! ]


خوب اول بریم سر باز کردن فایلا :
فایلای رزیدنت اویل با فرمت dat نمایش داده میشن که یه فرمت بیخود و الکی هست تا از -- شدن و آنپک شدن فایلاشون جلو گیری کنن

به مسیر زیر تو کامپیوترتون برین :
tools - folder option - view
و تیک گزینه hide extensions رو بردارین تا پسوند فایلا معلوم بشه

ما اینجا با دو تا از فایلا کار داریم بقیشون خودتون اگه برنامه نویسی یا ......... بلدین و یا اگه بعدا لازمتون شد استفاده کنید :
فایلای : ogg.dat مربوط به آهنگهای بازی
و فایل : xfile.dat مربوط به شخصیتهای گرافیکی بازی که ما باهاش کار داریم
خوب تو مرحله اول باید برین و پسوند فایل مثلا ogg.dat رو به ogg.gca تغییر بدین البته

% قبلش یادتون باشه که از فایلا یه نسخه پشتیبان درست کنید تا خدای ناکرده تو درد سر نیفتید %

بعدش برین و نرم افزار gca رو باز کنید و به سربرگ File و بعد Εxtract File برید و بهش مسیر فایل ogg.gca رو بدین و اوکی بزنین تا فایل پک شده باز بشه و میتونید آهنگای بازی رو با فرمت ogg ازش بردارین و لذت ببرین








بریم سر قسمت بعدی و مهم ترین بحث این تاپیک :
خوب فایل xfile.dat رو مثل فایل قبلی آنپک کنید وقتی این کار کردین به مسیر زیر برین :
xfile\em
پوشه em شامل تمام شخصیتهای بازی اعم از دشمن و بازیکنها میشه که من پوشه شخصیتها رو براتون مینویسم :
به آخرین پسوندها توجه شود نه نام پوشه اصلی که در وسط نام فایلها آمده !

Pl000A بدنه اصلی
Pl000B صورت وسر و چشم
Pl000C صورت
Pl000D مو
Pl000E سینه و ژاکت
Pl000F نمیدونم چیه ؟.
Pl000G گردن
Pl000H سر و مو?
Pl000I صورت
Pl000J چاقو
Pl000L چاقو ژاکت خشاب


خوب بریم سر پوشه های اصلی :
اول ADA که تو من هست :

pl02 اسکلت اصلی بدن لباس و بدن از کمر به پایین جدا { در این قسمت لباس قرمز ادا به دو قسمت تبدیل شده و پایینش به صورت دامن در اومده که من علتش نمیدونم و کلا کار این پوشه رو نمیدونم چیه این پوشه قسمت اصلی سر رو پشتیبانی میکنه }
pl16 لباس قرمز بلند + دست چپ و راست { پوشه اصلی اسکلت بدن }
pl0b لباس پلیسی قرمز دامن کوتاه { اسکلت بدن + سر و صورت }
pl0c لباس مشکی { اسکلت بدن + سر و صورت }

دوم Leon

pl00 تمام قسمتهای ضروری کاراکتر شامل اسکلت کای بدن و لباسهای حالت استاندارد
8 pl10 + pl0 شامل لباس استاندارد بدون کاپشن

سوم Ashley

pl01 حالت استاندارد با تمام خصوصیات
Pl17 حالت زره پوش
Pl05 لباس سفید

خوب بریم سر باز کردن فایلا و ویرایششون
برنامه PMD Viewer رو باز کنید و رو open بزنید بعدش برن و تو مسیر مثلا :
C:\xfile\em\pl16
فایل pl160a.pmd باز کنید میبینید که مربوط به لباس ada هستش حالا باید رو دگمه Export بزنید و یه مسیر و یه اسم بهش بدین تا تبدیل به یه فایل بشه تا برای برنامه ای مثل 3d max قابل خوندن باشه
حالا مثلا ما فکر میکنیم شما ویرایشش کردین و میخواید تو بازی بزارینش :
خوب حالا فرض میکنیم شما کاراکترتون رو طراحی کردین و میخواد دوباره به بازی برش گردونید
دوباره PMD Viewer رو باز کنید فایل اولی رو که اکسترکتش کرده بودین و با پسوند pmd بود رو open کنید و بعد دگمه import رو بزنید به شکل توجه کنید
طرف چپ PMD قسمتای همون فایل اصلیه که باز کردین
طرف راست OBJ همون فایلیه که قرار جایگزین بشه
>> قسمتای طرف راست به جای فایل اصلی میکاره
<< اگه تو قرار دادن اشتباه کردین با این گزینه میتونید اون قسمت انتخاب و پاکش کنید
Blank کارش پاک کردن قسمتایی هست که دوست ندارید مثلا دوست دارید لیون بدون پا باشه دیگه لازم نیست برین و تو 3ds این کار بکنید کافیه اینجا انتخاب و گزینه بلنک جای فایل مثلا 36 بزارید تا از شر اون قسمت خلاص شید
Auto کارش قرار دادن اتوماتیک قسمت چپ رو راست و فقط جایی استفاده داره که قسمتای راست و چپ با هم برابر باشن و گه نه مثلا فایل قسمت 16 رو رو 17 میزاره و .........
save , save as هم که دیگه خودتون بلدین
وقتیم تموم شد کل فایلای سیو رو تو مسیر اصلی کپی کرده و تموم میریم سر پک کردنش
............................
نرم افزار gca رو باز کنید و به ترتیب به فایل و کمپرس فولدر برین بعد مسیر بهش بدین اوکی کنید یه فایل با پسوند gca درست میشه اون به dat تغییر نام بدین و تو مسیر پوشه اویل جایگزین کنید به بازی برین و تغییر ببینید

راستی من با PMD Viewer یه کم مشکل داشتم مثلا همه چیز خوب بود و فایلای ویرایش شده سر جاشون بودن ولی وقتی تو بازی میرفتم مثلا دست لیون جابه جا شده بود اگه شما مشکلی نداشتین برام بنویسید

چند نکته مهم !

PMD Viewer به نرم افزار جاوا احتیاج داره که رو سیستمتون نصب باشه اگه نباشه اجرا نمیشه
دوم : فایلای اکسپورت با پسوند Obj و mtl و فایلای عکس tga هستند که باید همه در یک پوشه نگه داری بشن
سوم : برای وارد کردن به 3ds باید به ترتیب وارد :
File => Import بشین و از لیست پایین افتادنی WaveFront Object رو انتخاب کنید
و تو MilkShape باید به مسیر زیر برین
File => Import => WaveFron OBJ بشین
چهارم : موقع اکسپورت باید فایلاتون با همین پسوند اکسپورت کنید OBJ
سوالی بود در خدمتیم

منبع : HorrorGames.IR